E-commerce na dobre gości w naszym kraju, co widać m.in. po rosnącej z każdym miesiącem liczbie sklepów internetowych. Ich właściciele oferują rozmaite produkty lub usługi, nierzadko płacąc duże kwoty za reklamę, mającą na celu przyciągnięcie klienta.
Nie wszyscy jednak mają świadomość tego, że sklepy internetowe – także te założone na takich platformach, jak Sky-Shop czy Ebexo – należy również pozycjonować, by zyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu.
W pierwszej kolejności musimy wyjaśnić, co to jest SEO. Pokrótce – z języka angielskiego Search Engine Optimization to proces, zwany potocznie pozycjonowaniem stron internetowych. Składa się na niego szereg działań, mających na celu poprawę widoczności strony w sieci poprzez usprawnienie jej wyszukiwania przez przeglądarki internetowe, takie jak Google.
Jeśli interesuje nas pozycjonowanie Sky Shop, warto przede wszystkim zastanowić się nad tym, jakie oferowane przez nas produkty są tymi, których najczęściej szukają internauci. W ten sposób można w prosty sposób stworzyć listę słów kluczowych, a także całych fraz, na przykład takich, jak “pomadka ochronna do ust”, czy też “części samochodowe Ford Galaxy”. To właśnie na wskazane przez nas frazy i słowa będziemy chcieli, by nasz sklep internetowy można było znaleźć w wyszukiwarce.
Konieczne jest zatem podjęcie odpowiednich działań, między innymi optymalizacji kodu naszego sklepu internetowego, by Google było w stanie znaleźć właśnie nasz sklep w przypadku wpisania wyżej wymienionego hasła w oknie wyszukiwarki.
Podobnie rzecz ma się w przypadku, gdy interesuje nas pozycjonowanie Ebexo lub sklepu internetowego na dowolnej innej platformie. Oprócz wyżej wymienionych działań, które powinny być przeprowadzone przez osoby z dużym doświadczeniem SEO, a nie w sposób samodzielny, kolejnym krokiem powinien być tzw. link building. Termin ten określa budowanie linków zewnętrznych, które kierować będą bezpośrednio na naszą stronę internetową, wzmacniając jej wiarygodność w wyszukiwarce internetowej, a równocześnie stanowiąc dodatkową reklamę dla naszej działalności.
Dobrze przeprowadzony proces link buildingu, wykorzystujący przygotowane uprzednio słowa kluczowe, pozwala nie tylko na dotarcie do większej liczby klientów, którzy trafią do naszego sklepu internetowego, ale również przyczynia się do zwiększenia widoczności strony WWW w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki takiemu kompleksowemu działaniu, przeprowadzonemu przez specjalistów od SEO, możemy zatem wzmocnić rozpoznawalność sklepu, bez względu na to, na jakiej platformie został on przez nas postawiony.
Zdj.główne: S O C I A L . C U T/unsplash.com